Kliendisuhted on müügivaldkonna üks olulisemaid aspekte. Tihti arvatakse, et müügi edukus sõltub ainult heast toote või teenuse pakkumisest, kuid tegelikult mängivad kliendisuhted otsustavat rolli.
Mida tugevamad ja usaldusväärsemad suhted kliendiga luuakse, seda lihtsam on pikaajalise edu saavutamine. Siin on mõned võtmeelemendid, kuidas tõhustada kliendisuhtlust ja saavutada müügiedu.
Kuula rohkem kui räägi
Kliendisuhtluses on äärmiselt oluline oskus kuulata. Lihtne reegel on, et müügiinimene peaks rääkima vähem kui klient. Kliendi vajaduste ja valupunktide mõistmine on eelduseks, et pakkuda talle just seda, mida ta vajab. See aitab mitte ainult suurendada müüki, vaid loob ka usaldust ja tugevdab sidet kliendiga.
Ole järjepidev ja kättesaadav
Kliendid hindavad, kui neile ollakse alati kättesaadav. Siin ei tähenda see ainult kiireid vastuseid telefonikõnedele ja e-kirjadele, vaid ka järjepidevust järeltegevustes. Näiteks, kui oled klienti kord juba aidanud, siis tee järgnevalt temaga jälgivaid kontakte, kas tema probleem sai lahendatud. See näitab, et hoolid ja oled usaldusväärne.
Personaalsus loeb
Kliendid tahavad tunda, et nad on olulised, mitte lihtsalt number süsteemis. Väike, kuid oluline samm on kliendi nime meeles pidamine ja nende vajadustele kohandatud pakkumiste tegemine. Kui suudad näidata, et oled mõelnud just kliendi olukorra peale, paraneb suhe ja ka müügitulemus.
Tagasiside ja õppimine
Kliendisuhted pole ühesuunaline tänav. Tagasiside on väärtuslik tööriist, mille abil saab oma lähenemist pidevalt täiustada. Küsi oma klientidelt nende kogemuste kohta ja ole avatud kriitikale. See mitte ainult ei aita su teenust või toodet paremaks muuta, vaid näitab ka kliendile, et hindad nende arvamust.
Pikaajaline mõtteviis
Edukaid kliendisuhted ei saa üles ehitada lühiajalise kasu eesmärgil. Pikaajalised suhted põhinevad usaldusel ja järjepideval väärtuse pakkumisel. Mida rohkem aega ja energiat investeerid oma kliendisuhete tugevdamisse, seda stabiilsem ja edukam on sinu müügitöö.
Kliendisuhted on iga müügiinimese kõige tähtsam vara. Neid tuleb pidevalt arendada ja hooldada, sest ainult tugevad suhted tagavad edu pikaajaliselt. Kliendi kuulamine, järjepidevus ja personaalsus on võtmed, mis avavad uksed edukale müügile ja rahulolevale kliendile.
Autor: Rimo Martpõld